Overige informatie

Ethische code
Alle ontmoetingen met mij zijn strikt vertrouwelijk. Ik werk volgens de privacy regels van de VIV (Vereniging Integrale Vitaliteit), de dossierplicht en de verplichtingen als gevolg van de AVG, WGBO, de WKKGZ en de beroepscode. Bij informatie-uitwisseling met derden zal ik je op de hoogte brengen en waar nodig om jouw schriftelijke toestemming vragen. 
Ik ben eveneens gebonden aan de Internationale Ethische Code en het klachtenreglement van de NOBCO/EMCC. Klik op www.NOBCO.nl om de gedragscode in te zien. 

Privacy statement 
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw coach/psychosociale zorgverlener, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. Jouw dossier bevat aantekeningen over jouw gegevens en de uitgevoerde interventies tijdens de afspraken.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor je hulpvraag noodzakelijk zijn en die ik, na expliciete toestemming van jouw, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.

Ik doe mijn best om jouw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:

zorgvuldig omga met jouw persoonlijke en medische gegevens,
er voor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot jouw gegevens
Als jouw behandelende psycho-spociaal therapeut/ coach heb ik als enige toegang tot de gegevens in jouw dossier.

Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

De gegevens uit jouw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden: 
Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met jouw expliciete toestemming.
Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.
Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing/intervisie.

Een klein deel van de gegevens uit jouw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van je gegevens, dan zal ik je eerst informeren en expliciet jouw toestemming vragen.

Deze gegevens in het cliëntendossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 20 jaar bewaard.

Privacy op de zorgnota
Op de factuur die je ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat je deze nota eventueel kunt declareren bij jouw zorgverzekeraar.

naam, adres en woonplaats
geboortedatum
datum van de behandeling
een korte omschrijving van de behandeling  ‘psychosociaal consult’ 
de kosten van het consult


Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.
Wanneer er signalen zijn van huiselijk geweld en of kindermishandeling wordt er gehandeld volgens de meldcode huiselijk geweld. Wanneer dit aan de orde is worden de volgende stappen doorlopen.
Stap 1: In kaart brengen van de signalen.
Stap 2: Collegiale consultatie en zo nodig raadplegen van het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, het Steunpunt Huiselijk Geweld of een deskundige op het terrein van letselduiding.
Stap 3: Gesprek met de cliënt.
Stap 4: Wegen van het geweld of de kindermishandeling.
Stap 5: Beslissen: Hulp organiseren of melden.

Zelf kun je hulp aanvragen bij Veilig Thuis Zuid-Limburg. Telefoonnummer: 0800-2000

Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (WKKGZ)
Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat jij als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk jouw klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je hebt ontvangen, zodat de zorgverlener kan leren van jouw bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om jouw klacht kenbaar te maken. De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.

Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:
Stap 1: Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar met mij.
Stap 2: Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met de beroepsvereniging en zij zorgen dat een onafhankelijke klachtenfunctionaris in actie komt. Deze kun je toegewezen krijgen door het klachtenformulier door te sturen naar mijn beroepsvereniging VIV Nederland. Deze is te bereiken via info@vivnederland.nl
Wil je de klacht indienen via de NOBCO, dan kun je het digitale formulier invullen op de klachtensite van de NOBCO.
Stap 3: Indien de klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om de klacht voor te leggen aan een geschillencommissie . Voor meer informatie over de klachtenprocedure bij de VIV klik je hier.
Voor informatie over de klachtenprocedure bij de NOBCO klikje hier hier.

Ik hoop je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, dan hoor ik dat graag. Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, en ik wil dat u weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van u.



Mijn registratienummer VIV is: 1908064
Mijn registratienummer RBCZ is: 230443R
Mijn registratienummer bij de NOBCO is: 32658





Share by: